darmansyah

May 27, 2009

Ulang Tahun perkahwinan

Masa bercinta

Ketika bersanding

Tiada kata yang boleh diucapkan hanya berterima kasih kepada Allah yang maha kuasa kerana limpah dan kurniaNYA usia perkahwinan kami sudah menjangkau 2 tahun. Mungkin baru kepada pasangan suami isteri yang sudah berkahwin 20-30 tahun yang lalu. Cabaran demi cabaran kami hadapi bersama. Tahun pertama perkahwinan kami, umi dikatakan keguguran pada usia kandungan 5 bulan tetapi kini kami dianugerahkan olehNYA seorang puteri yang comel.

Hari ini 26 Mei, bersamaan dengan tarikh nikah kami 2 tahun yang lalu. Umi sudah mula bekerja setelah cuti bersalin selama 2 bulan dan sekarang Dahlya telah dijaga oleh penjaga, Kak Kamsiah namanya. Terasa sedih apabila meninggalkan Dahlya di rumah orang penjaga pada hari pertama. Macam2 bermain dalam fikiran, ada takut tidak diberi susu, takut didera dan macam2 lagi tp apakan daya gaji seorang ketua keluarga belum mencukupi untuk menanggung kami sekeluarga. Alhamdulillah Umi masih sudi membantu. Kami berdoa supaya Dahlya sihat dan tidak ada perkara2 yang tidak elok yang akan berlaku ketika Dahlya dalam jagaan penjaganya. Kami berharap, penjaganya memberi kasih sayang beliau sama seperti menganggap Dahlya seperti anak kandung beliau sendiri.

Semalam Engku cuti separuh hari bekerja dan membersihkan rumah yang sudah tinggi berhabuk dan mop lantai yg sudah melekat ketika berjalan. Petangnya mengambil Dahlya dirumah penjaganya. Ketika itu, Umi baru sampai dan kami bergegas ke pasar malam bersama Dahlya. Sampai di rumah kami memasak sama2 dan menyiapkan kerja rumah sama2 disamping Dahlya melayan mata mengantuknya.

Tiada hadiah dihari ulangtahun kali ini, bagi saya hadiah yang paling baik hanyalah BAHAGIA mempunyai keluarga yang sederhana hidupnya. Tidak jutawan dan tidak juga kekurangan makanan. Alhamdulillah...


2 comments:

  1. selamat hari ulang tahun weet
    masih tak terlambat lagi kan
    :)

    semoga berkekalan hingga ke akhir hayat
    Insya-Allah

    ReplyDelete