darmansyah

May 05, 2009

Kejutan

Dahlya dah pandai menjeling kamera

Selama Umi berada dalam pantang dan tinggal dirumah Wan bersama2 Dahlya, dalam diam Engku balik ke bangi dengan beberapa rancangan yang telah berada didalam kepala.

Hampir seminggu, Engku mencari idea di internett dengan rencana nak memperbaharui cat di rumah sewa kami di Bangi. Cat yang asalnya putih tersangat bosan apabila mata memandang. Hasil rujukan maka Engku telah memutuskan untuk membeli cat berwarna kuning cair, coklat dan biru.

Bilik utama

Rak cd dijadikan tempat menyimpan barangan Dahlya

Cermin kecil dibeli RM7 setiap satu

Ruang makan

Lukisan abstrak, dibeli dari Bali dan frame gambar berurutan ketika Umi hamil


Warna2 ini tidak dicat secara keseluruhan kerana kurang menarik bagi pendapat Engku. Dengan ruang rumah sewa kami lebih kurang 782 kaki persegi maka setiap dinding adalah berlainan warna yang hendak dicat. Dibahagian ruang TV Engku cat dengan warna coklat, manakala dinding kiri dan kanan panel TV dicat dengan warna kuning cair.

Lampu berdiri RM65.00



Disamping itu,warna yang sama juga masih digunakan untuk ruang tamu seterusnya di dapur. Dibahagian belakang sofa yg dibeli dari Cavenzhi ketika awal perkahwinan Engku di lekat dengan cermin besar yang Engku beli seharga RM78 di Ikea. Merasa tidak puas hati dengan cat dinding semata2 Engku telah memasang lampu model `melody` berharga RM19.90, juga di Ikea. Seterusnya Engku beli cermin kecil sebanyak 6 set sehargaRM7 setiap satu, cermin ini di letakkan di tepi bahagian pintu kaca rumah. Warna yang dipilih belainan sebuah dari yg lain kerana ingin menunjukkan kontras pada dinding.

Lampu `Melody` RM19.90

Cermin Ikea RM78.00

Akhirnya, bulan Mei Engku dapat duit kutu dan Engku beli LCD jenama Sharp Aquos 32Inchi 110hz. Maka hampir lengkap la isi rumah sewa kami. Dimasa akan datang, Engku bercadang membeli TV kabinet dan set teater rumah baru kerana Engku sudah jemu dengan reka bentuk set teater rumah yang lama.

LCD Sharp 32Inci

Sesampai kami dirumah terkeluar dari mulut Umi:-
Umi: Awak cat rumah ke?
Engku: (tersenyum)

Seperti yang Bunda adek impikan rumah minimalis, kami sudah buatnya dulu tapi bukan rumah sendiri (sekadar menyewa). Ehehehe...





Dahlya sekarang suka menangis malam kerana kembung perut.

No comments:

Post a Comment