darmansyah

August 26, 2010

Suke Sakat





Alhamdulliah sudah 15 hari umat islam menjalani ibadah puasa di bulan Ramadahan. Dan kami sekeluarga menjalani ibadah ini ketika Dahlya sudah pon mencecah 18 bulan!~

Tahun lepas senang dan tenang kami berbuka puasa atau menunaikan solat.. dan sekarang bila Dahlya dan besar dengan jayanya kelam kabut kita dibuatnya. Kita makan.. die pon sibuk nak makan.. kita solat die pon sama solat melintang. hahaa... lucu melihat telatahnya.



Cikgu Intan dan Cikgu Ina selalu bercerita tentang Dahlya di sekolah. Dahlya suka sakat.. elok teman-teman sebayanya bermain.. datang Dahlya di ambil nya mainan kawannya.Sehingga budak tu nangis baru lah Dahlya pulangkan.. ish..

Kalau di rumah lagi laaa.. Umi marah lagi jangan buat.. dia pandang umi lame2.. dan buat lagi... grr... sah2 jiran sekeliling selalu dengar umi akan menjerit "Dahlyaaaatunnuhaaa!! sangat2 suke menyakat.

2 comments:

  1. wah..baguslah nuHa suka sakat teman2 dia. Maknanya dia ni peramah, jadi nanti bila dia tak datang ke, confirm kawan2 dia rindu kat dia. hehehe...bagus! bagus! Teruskan menyakat teman2 yer nuha...

    ReplyDelete